ללא הבית היהודי: סמוטריץ' ובן גביר חתמו על הסכם: "בלוק טכני"

איתי גדסי 2 Comment on ללא הבית היהודי: סמוטריץ' ובן גביר חתמו על הסכם: "בלוק טכני"

לאחר הדיווחים על נתק מוחלט בין עו"ד בן גביר לח"כ סמוטריץ', השניים נפגשו וחתמו על הסכם לריצה משותפת שהוגדר כבלוק טכני. בציונות הדתית ועומה יהודית פנו להבית היהודי לבוא ולהצטרף למהלך האיחוד: "אנו עומדים יממה לפני המועד, קוראים לחברינו בבית היהודי להתעשת ולהצטרף אלינו"

בן גביר וסמוטריץ' צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר פגישה בין יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' ליו"ר עוצמה יהודית עו"ד איתמר בן גביר השניים חתמו על הסכם ריצה משותפת לכנסת ה-24. כעת הבית היהודי בראשות חגית משה מחוץ להסכם אך בשתי המפלגות הודיעו לה כי נשארו מקומות מכובדים להבית היהודי, שספק רב אם יסכימו לרוץ בנפרד לאור מצבם העגום בסקרים.

בסקר האחרון שהתפרסם אמש, עוצמה יהודית בראשות בן גביר קיבלה 2.2%. הציונות הדתית של סמוטיריץ' קיבלה 2.0% הבית היהודי בראשות חגית משה קיבלה 0.4%.

מהציונות הדתית נמסר לאחר החתימה על ההסכם: "שמחים לבשר שלפני דקות אחדות חתמנו עם נציגי עצמה יהודית-נעם על הסכם בלוק טכני במסגרתו ישולבו נציגים מטעמם ברשימת הציונות הדתית לכנסת".

בציונות הדתית מדגישים את ההישג הגדול: "בכך אנו מביאים למקסימום את הסיכוי שלאחר הבחירות תקום ממשלת ימין בישראל".

יחד עם זאת במלגה קוראים להבית היהודי להצטרף, "במקביל ימשך המשא ומתן עם מפלגת הבית היהודי ונשמרו לה מקומות מכובדים ברשימה".

במפלגה מבהירים כי "אנו עומדים יממה לפני המועד האחרון להגשת הרשימות וקוראים לחברינו בבית היהודי להתעשת ולהצטרף אלינו לאיחוד מלא במפלגת הציונות הדתית מתוך כבוד והערכה הדדיים ושותפות אמיתית לדרך".

יו"ר עוצמה יהודית, עו"ד איתמר בן גביר: "הערב הזה הוא ערב של בשורה למחנה הימין בכלל ולציונות הדתית בפרט. מהאיחוד הערב יוצאת לעם ישראל בשורה גדולה עבור כל מי שחפץ בבית פוליטי אידאולוגי, שלא מתפשר על ערכיו ומניף בגאון דגל של דרך ומחויבות לעם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל".

בן גביר קרא גם להבית היהודי להצטרף, "אנו קוראים לכל מי ששותף לחזון הגדול הזה לחבור אלינו ולהיות חלק מהמהלך שיציל את שלטון הימין בבחירות הקרובות".

כזכור בבחירות האחרונות לכנסת, חתם יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ הסכם ריצה משותפת עם בן גביר ולאחריו ביטל את ההסכם והצטרף לימינה יחד עם סמוטריץ'. הפעם סמוטריץ' חותם כפי שהיה בבחירות סבב א' עם איתמר בן גביר ורק אח"כ עם הבית היהודי. מבחינה אלקטוראלית להבית היהודי יש את הכוח המעט מבין 3 הרשימות כפי שמתבטא בסקרים.

 

 



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    כבר אפשר לומר שכולם יצביעו להם (המזרחנקים)כי רק אם עוברים ולא יצביעו לבית היהודי כי לא עובר יכול להיות יכול להיות שיש ממשלת ימין ליכוד 30 ג 8 שס 8 האיחוד הלאומי 4או 5 ו13 של בנט 63 ככול הניראה הממשלה הבאה בישראל

  2. 1

    עכשיו כל המזרחניקים יצביעו לאיחוד הלאומי ויקבל 4 מנדטים הליכוד 30 מנדטים שס 8 מנדטים ג 8 מנדטים בנט ילך גם לממשלת ימין עם 13 מנדטים סך הכל 63 מנדטים לממשלת ימין שככל הנראה תוקם בישראל (הממשלה הבאה בישראל) חקו ותראו זו הממשלה הבאה !!!!!!!!